Handreiking Medewerkersreis Waterschappen
“Weet wie je doelgroep is en waar je deze kunt vinden”
Arbeidsmarktcommunicatie
“Vertel je een verhaal dat recht doet aan de werkelijkheid?”
Werving en Selectie
“Behoud het enthousiasme van het tekenmoment”
Pre-boarding
“Voorkom dat de nieuwe medewerker afhaakt”
Onboarding
“Zorg dat medewerkers zich (kunnen) blijven ontwikkelen”
Staying onboard
“Veel meer dan het afwikkelen van praktische zaken”
Offboarding

“Zet jezelf in de etalage”

Waarom zou een kandidaat voor jouw organisatie moeten kiezen? Laat zien wie je bent, wat je doet en wat je te bieden hebt als waterschap. Potentiële kandidaten lezen de vacature, kijken op de website en vragen rond in hun netwerk. Het is daarom belangrijk jezelf als werkgever te profileren (ook wel: employer branding). Door goede arbeidsmarkt-communicatie weten nieuwe medewerkers precies wat jouw organisatie te bieden heeft. Arbeidsmarktcommunicatie maakt op dit moment geen onderdeel uit van deze handreiking, maar is wel een hele belangrijke schakel in de medewerkersreis. In 2020 geven we invulling aan deze stap. Meedenken of ideeën? Stuur een mail aan info@aenowaterschappen.nl.

Sluit aan bij het Platform Arbeidsmarktprofilering (externe site)
of
Download de handreiking

Arbeidsmarktcommunicatie

Tijdens de eerste bijeenkomst van het platform Arbeidsmarktprofilering stond

Vestibulum a nisl eleifend, rhoncus nisl eget, faucibus massa. Donec pellentesque urna tortor, vitae efficitur felis lobortis in. Pellentesque sit amet magna sed risus sodales viverra sit amet a lacus. Fusce dignissim tincidunt bibendum. Curabitur sed sagittis erat. Sed finibus euismod est. Curabitur blandit sem sapien, in suscipit dolor posuere nec.